Škoda 15Tr a 15TrM
Škoda 15Tr je typ československého dvoučlánkového trolejbusu, vyráběného ostrovskou Škodovkou v letech 1988 až 2004. Konstrukce: Vůz 15Tr je třínápravový trolejbus, který sestává ze dvou částí. Ty jsou spojeny kloubem v podvozkové části a krycím měchem. Základem celé konstrukce vozidla je ocelový rám, na němž je připevněna samonosná karoserie. Trolejbus vznikl sestavením shodných či upravených dílů vozu 14Tr, což je velmi výhodné pro údržbu a shánění náhradních dílů. V pravé bočnici se nacházejí čtvery dvojkřídlé skládací dveře. Příčně umístěné sedačky pro cestující jsou potaženy koženkou. Vnitřní osvětlení je zářivkové. Trolejbus má dva trakční motory, jeden na prostřední, druhý na zadní nápravě (použity byly stejné motory jako u vozu typu 14Tr). Díky tomu tak byl 15Tr zvýhodněn při provozu v náročném terénu. Technické parametry:
Délka: 17, 36 m
Modernizovaná verze 14TrM se vyrábí od roku 1995. Modernizované vozy 15Tr (modernizace vozových skříní, el. výzbroje , digitální transparenty apod.) se označují jako 14TrR, avšak v Plzni a několika dalších provozovatelů jsou "chybně" označené jako 14TrM.
Provoz:
Evidenční číslo Rok výroby Rok modernizace Rok vyřazení 2000 2007 V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu V provozu
414 - 15Tr
1987
----------
461 - 15Tr
1991
----------
2007
462 - 15Tr
1991
----------
463 - 15Tr
1991
2005
464 - 15Tr
1991
2005
465 - 15Tr
1991
2005
466 - 15TrM
1995
?
467 - 15TrM
1995
?
468 - 15TrM
1995
2007
469 - 15TrM
1995
?
470 - 15TrM
1995
?
471 - 15TrM
1996
?
472 - 15TrM
1996
2005
473 - 15TrM
1996
2004
474 - 15TrM
1996
2005
475 - 15TrM
1996
?
476 - 15TrM
1996
2004
477 - 15TrM
1996
2007
478 - 15TrM
1996
?
V provozu